مقالات زیبایی, مقالات پوست

تاثیر پوست بر زیبایی

16% از وزن کل بدن از پوست تشکیل شده که نقش به سزایی در زیبایی افراد دارد و کوچکترین اختلالی در بدن، روی زیبائی پوست تاثیر می ذارد.

عواملی مثل کم خوابی، تغذیه بد، کیست تخمدان، ناراحتی گوارشی و کبدی و … از جمله عواملی اند که روی پوست تاثیر منفی دارند.

پوست لطیف و سالم مهمترین عامل زیبایی یک انسان و نشانه سلامت جسم فرد است.

پوست قابلیت های فراوانی دارد که از مهمترین آن ها، قدرت جذب است به همین دلیل هم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی سالم و استاندارد اهمیت دارد.

عوامل موثر بر پوست

همانطور که می دونید عوامل داخلی و خارجی فراوانی می توند روی پوست تاثیر منفی بذارد. مثل انواع بیماریها، ترشح هورمونهای بدن، تغذیه، ارث، فشارهای عصبی، برخورد نامناسب با پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم بدون استفاده از کرم های ضد آفتاب و پوشاننده های مناسب.
نور خورشید یکی از عوامل موثر در تخریب کلاژن و بروز پیری است.
افرادی که در برنامه غذاییشان سبزیجات، میوه و آب فراوان دارند، پوست شفاف و سالم تری نسبت به بقیه افراد دارند.
مصرف میوه، سبزیجات و آب فراوان در برنامه غذایی علاوه بر تامین ویتامین و آب مورد نیاز بدن، به شفافیت بخشیدن پوست کمک می کند و باعث دفع سموم بدن می شود که در نتیجه باعث سلامت پوست می شود.

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از پروتئین های بافت پیوندی پوست است که قسمت اعظم پوست رو تشکیل می ده و مثل یک چسب پوست رو به بدن می چسباند و باعث حفظ حالت ارتجاعی و استحکام پوست می شود و همچنین چربی پوست رو هم متعال نگه می دارد. در نتيجه از خشکي پوست و چين و چروک صورت جلوگيري مي کند.
یک سری کرمها هستند که مواد اولیه برای ساخت کلاژن را وارد پوست می کنند و پوست را تحریک می کنند که کلاژن بسازد.
پوست بدن از سه لایه تشکیل شده:1.اپیدرم (لایه خارجی پوست). 2. درم. 3. هیپودرم (لایه چربی زیرین)
اپیدرم که به آن لایه شاخی هم می گند خودش شامل چند لایه سلول مرده روی پوست است.
برای شفاف سازی پوست نیاز به برداشتن این لایه های مرده از روی پوست است این کار در گذشته معمولا با لیف و کیسه کشیدن انجام میشد اما امروزه این کار بوسیله لایه بردارها به توصیه متخصصین پوست انجام می شود که از جمله این لایه بردارها می توان به اسیدهای میوه به نام آلفاهیدروکسی اسید، اشاره کرد که به دلیل اینکه لایه خارجی پوست تا حدودی کدر است و رنگدانه و آلودگی روی آن است به هر نحوی که پوست را لایه برداری کنیم پوست تا حدی شفاف می شود.
در مراقبت های پوستی ما با اپیدرم و درم سر و کار داریم و همچنین کلاژن سازی در بخش درم اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید